El lleopardu (Panthera pardus) ye un mamíferu carnívoru de la familia de los félidos. Al igual que trés de los demás félidos del xéneru Panthera, el lleón, el tigre y el xaguar, tán caracterizaos por un cambéu nel güesu hioides que-yos dexa ruxir (nueves investigaciones afirmen que la capacidá de ruxir deber a adaptaciones morfolóxiques, sobremanera na larinxe y nes cuerdes vocales). Tamién lo conoz como pantera parda y, cuando presenta una pelame dafechu escura, como pantera (melánico).
Na Antigüedá, el lleopardu yera consideráu un híbridu d'un lleón y una pantera, como queda reflexáu nel so nome, que componse de les pallabres griegues de λέων -yōn (lleón) y πάρδος pardos (pantera machu).[2] Ta, amás, rellacionáu col sánscritu पृदाकु pṛdāku (culiebra, tigre, pantera) y probablemente derívase de la llingua mediterránea, según del exipciu.
El lleopardu ye unu de los grandes felinos más adaptables. Sacante en desiertos, habita en tou tipu de hábitats, siempres que tenga un llugar onde escondese y esistan abondes preses pa sobrevivir; atópase presente en tou tipu de montes y selves, nes sabanes, nos semaos y en llugares predresos. En dellos hábitats, el lleopardu desenvuelve formes pa safar a otru depredadores mayores o más numberosos como ye'l casu del lleón y les hienes n'África y el tigre n'Asia. Realmente, l'únicu factor que llinda al lleopardu son les persones.
Davezu, soler confundir col guepardu, col cuál comparte un aspeutu bien similar (pelame mariella con llixos escuros), pero del cual difier descomanadamente tantu en carauterístiques físiques como en comportamientu, siendo'l guepardu llamativamente menos agresivu que'l lleopardu; amás, el lleopardu nun tien los carauterísticos lacrimales negros qu'encuadren el morru del guepardu.
El lleopardu tien una figura bastante maciza, cola cabeza redonda y la cola llargo y fino.[3] Les sos pates son potentes, con cuatro dedos nes posteriores y cinco nes anteriores, siendo toles sos garres retráctiles.[3] Algamen de 91 cm a 1,91 m de llargor, más la cola que mide de 58 a 110 cm y un altor na cruz de 45 a 78 cm.[4] Los machos adultos lleguen a pesar ente 37 y 90 kg, y les femes de 28 a 60 kg.[4]
El so fórmula dental ye la siguiente: 3/3, 1/1, 3/2, 1/1 = 30.[3]
Denominar asina a los lleopardos melánicos. El color negru ye producíu por una gran cantidá de melanóforos (célules pertenecientes a una de les capes de la piel) distribuyíos por tola superficie corporal.
Los lleopardos cacen preferentemente pola nueche y acostumen a pasar el día dormiendo ente la vexetación, en cueves d'otros animales o, de cutiu, sobre la caña d'un árbol al qu'engaten con axilidá a pesar del tamañu que tienen. Polo xeneral suelen evitar no posible la presencia del ser humanu debíu a la medrana que -yos infunde.
Pal lleopardu, l'árbol ye al empar onde fuelga, dende onde repara y caza a la so presa y onde almacena la so comida. Dende lo alto del árbol, el lleopardu puede tender una emboscada a les sos preses y tamién dexar la comida fora del algame de dellos carroñeros.
Son animales solitarios sacante en dómina de reproducción. El periodu de xestación dura alredor de tres meses (90 a 105 díes) y la fema puede tener d'unu a seis cachorros por camada, anque lo más común ye de dos a cuatro. La madre suel tresportar a les críes suxetar colos dientes pol pescuezu. Caltener mientres dos años. Lleguen a vivir casi venti años.
El lleopardu ye activu los venticuatro hores del día; esto ye, pue tar activu en cualquier momentu, sía de día, de nueche, al escurecer o amanecer. N'estudios onde s'utilizaron collares con radiu, los exemplares estudiaos caltuviéronse en movimientu alredor del 50% del tiempu, ente que una madre con cachorros demostró tar activa un 75% del tiempu.[ensin referencies] Les madres permanecen colos sos cachorros mientres ciertu tiempu, y mientres el celu les pareyes tán xuntes per unos díes. El restu del tiempu'l lleopardu fai una vida solitaria.
Los lleopardos son cazadores comenenciosos y versátiles, y tienen una dieta bien amplia. Alimentar d'una mayor diversidá de preses que les otres especies del xéneru Panthera, y reportáronse lleopardos comiendo práuticamente cualquier tipu d'animal al que superen en tamañu o puedan ablayar, dende escarabayos hasta elands comunes, anque les sos preses más frecuentes suelen tar nel rangu de los 20-80 kg. La presa más grande ablayada por un lleopardu que se reportó foi un eland machu de 900 kg, anque los lleopardos nun suelen cazar animales tan grandes. La so dieta consiste principalmente d'ungulaos (como antílopes, impales, y algunos casos también cebres y elands. En Asia cacen ciervos y xabalíes). siguíu de primates, principalmente monos de diverses especies (ente elles el cercopiteco verde y toles especies de babuinos). Sicasí, tamién s'alimenta de manera comenenciosa de royedores, reptiles, anfibios, inseutos, aves (especialmente aves terrícoles como la pintada vulturina), peces y depredadores más pequeños (foinos, chacales, foínes y especies de félidos más pequeños como caracales, servales y gatos). Inclusive son capaces de predar sobre licaones, doles, llobos, guepardos y exemplares nuevos de les mayores especies de pitónidos (pitón reticulada, pitón de Myanmar y pitón africana de roca) y crocodílidos (cocodrilu del Nilo, cocodrilu de les marismas y cocodrilu d'agua salao) coles que comparte territoriu, en cuantes que de les especies menores (cocodrilu nanu, cocodrilu hociquifino africanu y cocodrilu siamés) pue predar tamién sobre exemplares adultos, al igual qu'asocede col gavial, el falsu gavial y el aligátor chinu. Eventualmente alimentar de les críes de los trés mayores especies d'hiénidos, de les de los león y de les de los cinco úrsidos colos que comparte territoriu en delles rexones d'Asia (osu pardu, oso panda xigante, osu malayu, osu bezudo y osu negru asiáticu).
Los exemplares adultos de la mayoría d'éstos grandes predadores, pueden ablayar a los lleopardos (lleones) ya inclusive eventualmente convertise nos sos predadores (crocodilios, pitones, hienes enllordiaes y úrsidos —sacante l'osu panda xigante, que non preda sobre preses importantes—).
El lleopardu ye unu de los pocos predadores de los bonobos y chimpancés adultos, y tamién puede predar sobre gorilas orientales y occidentales mozos (nel casu de los machos) y femes adultes.
Igualmente, de la so amplia gama de preses, suel evitar a les que son potencialmente peligroses por vivir en grupos (chimpancés, llobos, doles, licaones, babuinos, etc.) y/o ser especies que puedan ufiertar gran resistencia (guepardos) o ablayalo (gorilas).
Hubo un tiempu nel que se creía qu'había unes trenta subespecies de lleopardos, pero la taxonomía moderna estableció ocho o nueve,[5][6] pel momento:
El lleopardu (Panthera pardus) ye un mamíferu carnívoru de la familia de los félidos. Al igual que trés de los demás félidos del xéneru Panthera, el lleón, el tigre y el xaguar, tán caracterizaos por un cambéu nel güesu hioides que-yos dexa ruxir (nueves investigaciones afirmen que la capacidá de ruxir deber a adaptaciones morfolóxiques, sobremanera na larinxe y nes cuerdes vocales). Tamién lo conoz como pantera parda y, cuando presenta una pelame dafechu escura, como pantera (melánico).